Crec que he tinc un pla de negoci genial per fer una calerons i sortir airós d'aquesta crisis que ens envolta.
Pla de Negoci: "L'escuradents fashion"
Fase 1: Vendre escuradents antics però amb un acabat cool.
Fase 2: Introduir diferents colors pq els clients tinguin capacitat d'elecció (els encanta)
Fase 3: Trec alguna edició especial dels escuradents molt més cara (em trec un bon marge pel mateix producte)
Fase4: Trec una nova gama d'escuradents que bàsicament son el mateix però amb una forma diferent.
Fase5: repeteixo Fase 2
Fase6: repeteixo Fase 3
Fase 7: repeteixo Fase 4
repeteixo.
repeteixo..
repeteixo...
Tinc que reconeixer que després d'haver invertit molt temps i diners en aquest projecte segueixo igual de pobre o més! I no ho entenc si l'únic que he fet és basar-me en l'èxit de dos reconegudes empreses:
Apple
Fase 1: Ipod
Fase 2: Ipod colors
Fase 3: Ipod U2
Fase 4: Ipod foto
Fase 5: Ipod foto colors
Fase 6: Ipod edició especial
Fase 7: Ipod video / nano
Fase 8: Ipod video/nano colors
Etc...
Nintendo
Fase 1: Nintedo DS
Fase 2: Nintendo DS Colors
Fase 3: Nindento DS Color Especial
Fase 4: Nintendo DS Lite
Fase 5: Nintendo DS Lite colors
Fase 6: Nintendo DS Lite Zelda Edition
Fase 7: Nintendo DSi
Etc... (mil euros a que Dsi colors en breu)
Com podeu veure el patró de negoci seguit en els últims anys per les dos empreses es molt similar. En els dos casos les dos societats han aconseguit enormes beneficis venent molt per sobre cost els seus productes. Em de tenir en compte que el preu dels components baixa molt ràpid pel que les dos societats a mesura que van passant els dies els seus productes son més rentables.
Tot aquest post l'ha generat l'anunci de la sortida al mercat de la Nintendo Dsi. Aquesta DS es basa en una DS Lite però afegeix una ranura de targetes de memòria SD, una càmera i amplia lleugerament el tamany de les pantalles. Adicionalment perd la ranura de GBA que crec que és una bona pensada per Nintendo ja que només es feia servir per connectar-hi cargadors de jocs pirates (tot i que la trobarem a faltar jejeje...).

Crec que el patró d'aquestes dos companyies és molt semblant i crec que totalment brillant. El primer moment posen al mercat un producte diferent o clarament diferenciat de la competència tot i que en molts casos inferior tècnicament. El següent pas es treure el mateix producte amb diferents colors. Al fer el llançament de diferents colors et permet mantenir el preu del producte i una excusa per tornar a fer una campanya de publicitat per vendre la percepció que torna a ser nou (quan realment no ho és). A continuació treus alguna versió exclusiva o limitada que només serveix per guanyar "glamour" i aconseguir uns beneficis extres dels pobres borinots que piquen. Tot seguit es modifica el producte el mínim possible per tal que la gent el torni a veure com a nou, tot i que tecnològicament es molt similar. L'estratègia et permet mantenir el preu de venta d'un producte una mica antic tecnològicament ja que la gent creu que és nou. En una paraula genial.
Ara només em queda un dubte:
Si la Nintendo DSi surt el gener a la majoria de països quina cara els hi quedarà a la gent que es comprin la DS aquest nadal?
Em jugo alguna cosa que enlloc d'enfadar-se ja començarant a pensar en demanar-la pels reis de l'any vinent.
SI US PLAU INNOVACIÓ JA!! REFREGITS NO GRÀCIES!!
Eduen
PD: ja comencen a corre els rumors de la Wii revisió 2.0 amb disc dur i colors, avisats esteu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada